En aquestes dues sessions, els nens han pensat les històries de les mini pel·lícules que volien fer i han preparat tot el material (dibuixos, retalls de revistes, ...). Han fet 4 grups (la classe està dividida en 4 grans taules, i cada taula ha format un grup). Hem hagut d'allargar una sessió més perquè els nanos puguessin acabar-ho tot, per tant la pel·lícula la gravaran demà i nosaltres tindrem tooooooot el cap de setmana per muntar els vídeos i fer les còpies (una per cada nen! que se la puguin emportar a casa!)
S'ha de dir que els ha costat molt començar... estan molt acostumats a treballar individualment fent fitxes i coses per l'estil i no saben treballar en grup. Cal remarcar que com que sempre els diuen el que han de fer i els pauten i guien molt, els costa molt treballar lliurement i sortir d'aquesta rutina. El primer dia sempre ens deien "És que no sé què fer..." i preguntaven "Això està bé? Mira què he fet...", etc. Tot i així, cada dia anaven agafant més confiança i de mica en mica anaven fent més lliurement les coses sense "demanar permís". Però iguament, seguien treballant molt individualment... potser 3 o 4 nens sí que feien una història comú, però els altres anaven fent lo seu sense tenir en compte el que feien els altres. Això va suposar un petit probema a l'hora de muntar les històries, ja que vam haver d'anar taula per taula, seure amb ells i mirar què havia fet cada nen, ajuntar tots els dibuixos i preguntar-los quina història es podia fer amb tot allò (les històries se les van inventar ells, però els vam ajudar i donar donar idees de com podrien relacionar els diferents dibuixos que havien fet. No els vam dir "podria passar això això i això altre", però els anàvem fent preguntes del tipus "I després d'això què podria passar? Quin dibuix vindria?" etc.).
En fi... va costar, però van acabar tot el material!!! Aquí teniu algunes fotos!!!
S'ha de dir que els ha costat molt començar... estan molt acostumats a treballar individualment fent fitxes i coses per l'estil i no saben treballar en grup. Cal remarcar que com que sempre els diuen el que han de fer i els pauten i guien molt, els costa molt treballar lliurement i sortir d'aquesta rutina. El primer dia sempre ens deien "És que no sé què fer..." i preguntaven "Això està bé? Mira què he fet...", etc. Tot i així, cada dia anaven agafant més confiança i de mica en mica anaven fent més lliurement les coses sense "demanar permís". Però iguament, seguien treballant molt individualment... potser 3 o 4 nens sí que feien una història comú, però els altres anaven fent lo seu sense tenir en compte el que feien els altres. Això va suposar un petit probema a l'hora de muntar les històries, ja que vam haver d'anar taula per taula, seure amb ells i mirar què havia fet cada nen, ajuntar tots els dibuixos i preguntar-los quina història es podia fer amb tot allò (les històries se les van inventar ells, però els vam ajudar i donar donar idees de com podrien relacionar els diferents dibuixos que havien fet. No els vam dir "podria passar això això i això altre", però els anàvem fent preguntes del tipus "I després d'això què podria passar? Quin dibuix vindria?" etc.).
En fi... va costar, però van acabar tot el material!!! Aquí teniu algunes fotos!!!
2a i 3a sessió! |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada